8 de nov. 2008

dos dies despres...

He estat dos dies sense poder conectar-me a internet.
Al ryokan on estava tenien linea pero si no tinc un portatil com que no foto res...
Aixi que fare un resum dels dos dies a Yudanaka i el d`avui a Karuizawa.

Vaig agafar el JR Shinano fins a Nagano, i alli vaig fer una visiteta al temple Zenkouji i els seus voltants.
Tot i que el dia sichigosan (7-5-3) no es fins al 15, ja hi havia nens d`aquestes edats vestits amb els seus kimonos.
De tornada cap a l`estacio, on tenia la maleta en una taquilla, vaig passar per davant d`una fruiteria on hi havia... jinjols!
Li vaig preguntar al vellet de la fruiteria com es deien i mig xafallos per les poques dents que li quedaven... vaig entendre "natsume". Me`n va donar tres o quatre. Simpatic el iaio.
Una mica mes avall vaig parar a dinar a un restaurant que als migdies fan un menu forca assequible. Per 690 iens vaig menjar un bon tall de tonkatsu, amb amanida, uns talls de peix marinat amb conbu i negi, l`inevitable bol d`arros i un de miso amb tofu i un platet amb verduretes encurtides. Per beure, te verd, tan com vulgues.
No esta malament, oi?
Quan estava esperant per a que em servissin van entrar una parella de senyores, totes emocionades elles dient "yasui desu ne!" tota l`estona (que barat, oi!), xerrant xerrant, em van regalar caramels...
Apa! Jinjols i caramels... pa la saca!

Per la tarda, agafant la maleta i cap a l`estacio de la Nagaden, per agafar un express que sembla un tren forca aerodinamic. I dic que ho sembla... Deuria ser lo mas de lo mas en el seu moment... Ara sembla un carrau xisclant a cada tomb.
I per a arribar al ryokan... sort d`una noia que em va acompanyar que si no encara dono tombs ara...
No us fieu del google maps per a pobles petits...

El ryokan, pel preu que val esta molt be, amb una habitacio que en fa quatre del zulo de Nagoya... lavabo a part.
Pero el millor es el rotenburo, bany termal a l`exterior, que tot i ser petit l`he assaborit perque no hi he trobat mai ningu. Crec que estava sola a l`hotel.

Continuo despres, que hi ha una guiri que m`esta menjant l`orella...